IATF 16949:2016
IATF 16949:2016 არის ხარისხის მართვის სისტემის საერთაშორისო სტანდარტი, განსაკუთრებით საავტომობილო ინდუსტრიისთვის.
◾️ სადაც IATF-16949 ნიშნავს Automotive OMS სტანდარტს,2016- გამოქვეყნებულ თარიღს.
◾️ სტანდარტი გამოიყენება ყველა საავტომობილო ინდუსტრიისთვის, მასშტაბის მიუხედავად.
◾️ ISO TS 16949-ის პირველი გამოცემა გამოიცა 1999 წელს საერთაშორისო საავტომობილო სამუშაო ჯგუფის (IATF) მიერ.
◾️ ISO 9001:2015 არის ხარისხის მართვის სისტემის ფუნდამენტური მოთხოვნა.
◾️ IATF 16949 მოიცავს ISO 9001-ს და დამატებით საავტომობილო ინდუსტრიის სპეციფიკურ მოთხოვნებს.
◾️ ეს სტანდარტი შემუშავდა და ფუნქციონირებდა საერთაშორისო საავტომობილო სამუშაო ჯგუფის მიერ.
◾️ ამ სტანდარტმა შექმნა მსოფლიოში საავტომობილო ინდუსტრიის მიწოდების ჯაჭვის შეფასებისა და სერტიფიცირების საერთო პლატფორმა.
◾️ უახლესი ავტომობილების QMS სტანდარტი 16949:2016, განახლებულია სერტიფიცირების ორგანოების, აუდიტორების, მომწოდებლებისა და OEM-ების გამოხმაურების საფუძველზე.
◾️ ეს სტანდარტი ადვილად ინტეგრირდება ISO-ს სხვა სტანდარტებთან, როგორიცაა 14001, 45001 და ა.შ.
◾️ ამ სტანდარტის მთავარი აქცენტი არის სისტემის შემუშავება, რომელიც ხაზს უსვამს მუდმივ გაუმჯობესებას, დეფექტების,ცვალებადობისა და ნარჩნების პრევენციას მიწოდების ჯაჭვში.
◾️ ეს სტანდარტი ასევე მოიცავს მომხმარებლის სპეციფიკურ მოთხოვნების სტანდარტს (CS).
◾️ ეს სტანდარტი სრულად შეესაბამება IS 9001:2015-ს.
რას ნიშნავს IATF?
◾️ IATF არის ავტომობილების მწარმოებლებისა და მათი შესაბამისი სავაჭრო ასოციაციების ჯგუფი.
◾️ მათ ერთად შექმნეს ჯგუფი, რათა უზრუნველყონ გაუმჯობესებული ხარისხის პროდუქცია ავტომობილების მომხმარებლებისთვის, მთელს მსოფლიოში.
◾️lATF-ის სრული სახელია International Automotive Task Force, რომლის წევრები არიან Daimler AG, Ford Motor Company, BMW Group, Daimler AG, General Motors Company, PSA Group, Renault, Volkswagen AG და ა.შ.
IATF 16949-ის ისტორია
◾️ ISO/TS 16949-ის პირველი გამოცემა გამოიცა 1999 წელს საერთაშორისო საავტომობილო სამუშაო ჯგუფის მიერ.
◾️ ამ სტანდარტმა შექმნა მსოფლიოში საავტომობილო ინდუსტრიის მიწოდების ჯაჭვის შეფასებისა და სერტიფიცირების საერთო პლატფორმა.
◾️ მეორე გამოცემა გამოიცა 2002 წელს,ხოლო მესამე გამოცემა 2009 წელს.
◾️ ISO/TS 16949:2009-ის მესამე გამოცემა ჩანაცვლდა lATF-16949:2016-ით (პირველი გამოცემა).
◾️ უახლესი Automotive OMS-ის სტანდარტი 16949:2016 განახლებულია სერტიფიცირების ორგანოების, აუდიტორების, მომწოდებლებისა და OEM-ების გამოხმაურების საფუძველზე.
◾️ ეს სტანდარტი ადვილად ინტეგრირდება ISO-ს სხვა სტანდარტებთან, როგორიცაა 9001, 14001, 45001 და ა.შ. - ეტაპები მოცემულია ქვემოთ.
IATF 16949:2016-ის ძირითადი ცვლილებები
◾️ OEM-ის მომხმარებელთა სპეციფიკური მოთხოვნების (CSR) დამატება ორგანიზაციის OMS-თან.
◾️ უსაფრთხოებასთან დაკავშირებული ნაწილებისა და პროცესების მიმართ მოთხოვნა
◾️ საგარანტიო მენეჯმენტის პროცესის მოთხოვნა, როგორც პრობლემის აღმოფხვრა
◾️ ფოკუსირება კორპორატიულ პასუხისმგებლობაზე
◾️ დეტალური ახსნა მომწოდებლის მენეჯმენტისა და განვითარების მოთხოვნების შესახებ
◾️ ახალი პუნქტის სტრუქტურის დანერგვა, როგორც დანართი SL -მაღალი დონის სტრუქტურა, რომელიც ამატებს პროცესის შესაბამისობას სხვა ISO სტანდარტებთან.
◾️ პროდუქტის მიკვლევადობის გაუმჯობესება და უახლესი მარეგულირებელი მოთხოვნებზე ხაზგასმა
IATF 16949:2016 ფოკუსირებულია:
◾️ მომხმარებლის მოთხოვნის და სხვა დაინტერესებული მხარეების მოთხოვნების დაკმაყოფილება.
◾️ მუდმივი გაუმჯობესების ხელშწყობა
◾️ დეფექტების პრევენციაზე ყურადღების გამახვილება
◾️ რისკზე დაფუძნებული აზროვნება
◾️ მომხმარებლის სპეციფიკური მოთხოვნების ინტეგრაცია (CSR)
◾️ პირველი და მეორე მხარის აუდიტორის კომპეტენცია
◾️ პროდუქციის შემუშავება პროგრამული უზრუნველყოფით
◾️ ნარჩენების და ცვალებადობის შემცირება მიწოდების მთელ ჯაჭვში
◾️ პროდუქტის უსაფრთხოება
◾️ წარმოების მიზანშეწონილობა
◾️ საგარანტიო მენეჯმენტი
ქვემოთ მოცემული ხუთი ძირითადი ინსტრუმენტების ცოდნა:
◾️ PP წარმოების ნაწილის დამტკიცების პროცესი
◾️ APQP მოწინავე პროდუქტის ხარისხის დაგეგმვა
◾️ SPC პროცესის სტატისტიკური კონტროლი
◾️ FMEA მარცხის რეჟიმი და ეფექტების ანალიზი
◾️ MSA გაზომვის სისტემების ანალიზი
პროცესის მიდგომა
◾️ QMS-ის პროცესის მიდგომა ნიშნავს ორგანიზაციის პროცესების განსაზღვრას.
◾️ სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ჩვენ უნდა განვსაზღვროთ პროცესის ურთიერთქმედება და საჭირო შემომავალი და გამომავალი საკითხები.
◾️ პროცესური მიდგომის მიზანია ხელი შეუწყოს პროცესების სისტემურ მართვას,პროდუქტიულობის გაზრდის მიზნით.
◾️ ამ პროცესში PDCA ციკლის გამოყენებით ჩვენ შეგვიძლია მივიღოთ მუდმივი გაუმჯობესების სარგებელი.
◾️ პროცესის ეფექტურობისა გაზომვა.
◾️ პროცესის მუდმივი გაუმჯობესება
ხარისხის მართვის შვიდი პრინციპი
◾️ მომხმარებელზე ფოკუსირება
◾️ ლიდერობა
◾️ ხალხის ჩართულობა
◾️ პროცესის მიდგომა
◾️ გაუმჯობესება
◾️ მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღება
◾️ ურთიერთობების მართვა
რატომ უნდა განხორციელდეს IATF 16949?
◾️ ეფექტურად დანერგილი IATF 16949 იმის გარანტიაა, რომ მომხმარებლები მიიღებენ მუდმივ, კარგი ხარისხის პროდუქტებსა და მომსახურებას
◾️ დაგეხმარებათ ახალი ბიზნესის შეძენაში
განსაზღვრავს ხარისხის მართვის სისტემის მოთხოვნას, როდესაც ორგანიზაციას სურს:
◾️ ნათლად აჩვენოს უნარი თანმიმდევრულად პროდუქტის მიწოდებისა და სერვისების შესახებ, რომლებიც აკმაყოფილებს მომხმარებლის მოთხოვნებს
◾️ დააკმაყოფილებული იყოს მოქმედი ნორმატიული, მარეგულირებელი და პროდუქტის უსაფრთხოების მოთხოვნები
◾️ გააძლიეროს მომხმარებელთა კმაყოფილება QMS-ის ეფექტური განხორციელებით
◾️ განახორციელოს პროცესი სისტემის გაუმჯობესების საშუალებით
◾️ განახორციელოს მიზნები, რომლებიც არის სპეციფიკური, გაზომვადი, მიღწევადი, დროში შეზღუდული და რეალისტური,ასევე განსაზღვრული იყოს ახალი ბიზნეს შესაძლებლობები
◾️ კლიენტები იყვნენ ყოველთვის პირველ ადგილზე და დარწმუნდეთ, რომ მუდმივად დაკმაყოფილებული და მათი მოთხოვნები და გაძლიერებულია კმაყოფილება
◾️ დაადგინოს ბიზნეს პროცესებთან დაკავშირებული რისკები და ასევე მიიღოთ შესაბამისი ზომები რისკების ეფექტის აღმოსაფხვრელად ან მინიმუმამდე შესამცირებლად.
IATF 16949-ის წარმატებული განხო რციელების მთავარი პუნქტები:
◾️ გაიგეთ ISO 9001:2015 და lATF 16949-2016 ყველა პუნქტის მოთხოვნა
◾️ შეასრულეთ ორგანიზაციული ხარვეზების ანალიზი ორივე სტანდარტის მიხედვით
◾️ პასუხისმგებლობით შეიმუავეთ გეგმა და განხორციელეთ მიზნობრივი თარიღით
◾️ ტრენინგის უზრუნველყოფა ყველა შესაბამისი პერსონალისთვის
◾️ განაახლეთ არსებული სისტემა
◾️ ჩაატარეთ შიდა აუდიტი
IATF 16949:2016 პუნქტები
1. ფარგლები
2. ნორმატიული მითითებები
3. ტერმინები და განმარტებები
4. ორგანიზაციის კონტექსტი
5. ლიდერობა
6. დაგეგმვა
7. მხარდაჭერა
8. ოპერაცია
9. შესრულებული სამუშაოს შეფასება
10. გაუმჯობესება
#ISO9001 #ისო9001 #მენეჯმენტისსისტემები #სტანდარტი #ისოსერტიფიცირება #ისოტრენინგები