დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა

,,ხუთი რატომ'' მეთოდი

,,ხუთი რატომ'' არის პრობლემის გადაჭრის მეთოდი, რომელიც იკვლევს კონკრეტული პრობლემების ძირითად მიზეზსა და შედეგს. უპირველესი მიზანია დეფექტის ან პრობლემის ძირეული მიზეზის დადგენა კითხვის- „რატომ?“ თანმიმდევრული დასმით. ყოველ ჯერზე, როცა იკითხავთ ,,რატომ" შეიძლება იყოს ერთზე მეტი პასუხი, სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, პრობლემას შეიძლება ჰქონდეს სხვადასხვა პოტენციური ძირეული მიზეზები. სისტემა თავდაპირველად შეიმუშავა საკიჩი ტოიოდამ 1930 წელს, რომელმაც თქვა, რომ ,,რატომ ხუთჯერ გამეორებით, პრობლემის ბუნება და მისი გადაწყვეტა ნათელი ხდება”. სისტემა პოპულარული გახდა 1970-იან წლებში და ,,ტოიოტა’’დღემდე იყენებს მას პრობლემების გადასაჭრელად.
,,ხუთი რატომ"-ის სარგებელი:
•    ეხმარება პრობლემის ძირეული მიზეზის იდენტიფიცირებას
•    გაიგეთ, როგორ შეიძლება ერთმა პროცესმა გამოიწვიოს პრობლემების ჯაჭვი
•    დაადგინეთ კავშირი სხვადასხვა ძირეულ მიზეზებს შორის
•    ეფექტური შეფასება რთული ტექნიკის გარეშე
როგორ შევასრულოთ ხუთი რატომ ძირეული მიზეზის ანალიზი
•    დაიწყეთ კონკრეტული პრობლემით. რასთან გაქვს პრობლემა? ეს ასევე დაეხმარება გუნდს იმავე პრობლემაზე ფოკუსირებაში.
•    ჰკითხეთ, რატომ მოხდა პრობლემა და ჩაწერეთ პასუხი იმ კონკრეტული პრობლემის ქვემოთ, რომელიც ჩამოთვალეთ პირველ ეტაპზე.
•    განაგრძეთ კითხვა „რატომ“ ,სანამ არ გაიგებთ პრობლემის ძირეულ მიზეზს.
•    კიდევ ერთხელ, ამას შეიძლება დასჭირდეს ხუთზე მეტი ან ნაკლები "რატომ".  დარწმუნდით, რომ თქვენი გუნდი ხედავს თითოეულ კითხვაზე პასუხის გაცემას, ასევე საბოლოო მიზეზს.

•    პრობლემა ჩვეულებრივ განთავსდება მარცხენა მხარეს დიაგრამა, ხოლო ყველაზე სპეციფიკური მიზეზები განთავსდება მარჯვენა მხარეს
•    ხაზები შეიძლება გამოყენებულ იქნას მიზეზების  დასაკავშირებლად
•    ყველაზე სპეციფიკური მიზეზები აისახება მარჯვნივ გადაადგილებისას







#ISO9001 #ISOCERTIFICATION #STANDARD #სტანდარტი #აისო #ისოსერტიფიცირება #მენეჯმენტისსისტემები #ისოტრენინგები
,,ხუთი რატომ'' მეთოდი