ექვსი სიგმა
რა არის ექვსი სიგმა?
ექვსი სიგმა არის მართვის სტრატეგია, რომელიც თავდაპირველად დანერგა ბილ სმიტმა, Motorola-დან, ამერიკის შეერთებულ შტატებში,1986 წელს, რათა შეემცირებინა ვარიაციები წარმოების პროცესში. იმ პერიოდში Motorola-ს პრობლემები შეექმნა, რადგან მათი პროდუქციის ხარისხმა დაიწყო კლება, რაც საბოლოოდ აფერხებდა მათ მოგებას. მათ უნდა გამოესწორებინათ პრობლემა, რაც შეიძლება მალე, სანამ ისინი ეტაპობრივად შეწყვეტდნენ ბიზნესს. დღემდე არის დაახლოებით 40 კომპანია, რომელმაც წარმატებით განახორციელეს ექვსი სიგმა ამა თუ იმ ფორმით.
დღეის მდგომარეობით, მრავალი ბიზნესი და წარმოების სექტორი იყენებს მას პროცესის საერთო ხარისხის გასაუმჯობესებლად, ძირეული მიზეზის იდენტიფიცირებით,აღმოფხვრით და პროცესის ცვალებადობის მინიმუმამდე შემცირებით .ექვს სიგმას მოაქვს მომხმარებელთა უფრო მაღალი კმაყოფილება და უკეთესი მოგება. ექვსი სიგმა აღინიშნება ბერძნული სიმბოლოთი "6σ" .
პრაქტიკული თვალსაზრისით, ექვსი სიგმა პროცესი აწარმოებს 99,99966% დეფექტების გარეშე პროდუქტს, რომელიც ექვივალენტია 3,4 დეფექტის მილიონ შესაძლებლობებზე Six Sigma მიზნად ისახავს ხარისხის გაუმჯობესებას დეფექტების აღმოჩენით, მათი ძირეული მიზეზის დადგენით და პროცესების გაუმჯობესებით. ექვსი სიგმის ფილოსოფია არის გამომავალი პროცესის ვარიაციების შემცირება,დღესდღეობით იგი გახდა ახალი წარმატების მანტრა თანამედროვე სამყაროში.
რა არის σ 6σ-ში და რატომ გვაქვს 6 σ და არა 5 σ ან 7 σ?
სიგმა არის სტანდარტული გადახრის საზომი, რომელიც აღინიშნება ბერძნული სიმბოლოთი "σ". სიგმა არის სტატისტიკური ტერმინი, რომელიც ზომავს პროცესის გადახრას პროცესის მნიშვნელობიდან ან მიზნიდან.
- 6-ჯერ სტანდარტული გადახრები ან 6σ პროცესი უზრუნველყოფს 3.4 დეფექტს მილიონ შესაძლებლობებზე.
- 5σ პროცესზე 233 დეფექტი მილიონ შესაძლებლობებზე
- 7σ პროცესში 0,019 დეფექტი მილიონ შესაძლებლობებზე
ზემოთაღნიშნული მონაცემებიდან გამომდინარე, შეგვიძლია შევაჯამოთ, რომ 5σ პროცესი არ დააკმაყოფილებს მომხმარებელთა მოთხოვნებს, ხოლო 7σ არ დაამატებს მნიშვნელოვან ღირებულებას და, ალბათ, მნიშვნელოვნად დაამატებს ხარჯს. სწორედ ამიტომ, ჩვენ გვაქვს 6σ-ის გაცვლა, რომელიც ახლოს არის სრულყოფილებასთან და ეს ხდის მას უფრო მისაღწევ და რეალურ მიზნად.ავიახაზებს და სამედიცინო ინდუსტრიებს არ შეუძლიათ 6σზე მუშაობა,ისინი მუშაობენ უფრო მაღალ სიგმაზე, ვიდრე 6σ (9 ან 10 σ-თან ახლოს).
,,დომინოს პიცის’’ მაგალითი
დომინოს გუნდი აცხადებს, რომ ისინი ყველა პიცას აწვდიან 30 წუთში. თუ ისინი ვერ შეასრულებენ ამას, ისინი დაუბრუნებენ მომხმარებელს თანხის 100%-ს . რამდენჯერ შეიძლება გაიხსენოთ, რომ თქვენ შეუკვეთეთ პიცა ,,დომინოს პიციდან''და ის გამზადდა 30 წუთის შემდეგ. დომინოს პიცის მიწოდების პროცესი მუშაობს 99,9997% ან 6σ დონეზე. მათი CTQ(Critical to quality) არის დრო, რომ პიცა მომხმარებელს 30 წუთში მიაწოდოს.
ექვსი სიგმას გუნდი
ექვსი სიგმა პროექტის განსახორციელებლად, დაგჭირდებათ გუნდი, რომელიც შედგება მაღალკვალიფიციური პროფესიონალი ადამიანებისგან, რომლებიც მომზადებულნი არიან ექვსი სიგმას მეთოდოლოგიებსა და პრინციპებზე. ექვსმა სიგმამ მიიღო საბრძოლო ხელოვნების კონცეფცია, რომ განესაზღვრა მისი ქამრები, რათა დაენიშნა ექვსი სიგმას მეთოდოლოგიური ოსტატობის დონე.
აღმასრულებელი: ჩვეულებრივ კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორი და უმაღლესი აღმასრულებელი.
ჩემპიონი: ძირითადად ზედა მენეჯმენტი, რომელიც ზოგჯერ სპონსორიც არის. აღმასრულებლები ირჩევენ ჩემპიონებს. ყველა ფინანსურ გადაწყვეტილებას ამტკიცებენ ჩემპიონები.
ოსტატი შავი ქამრები: ჩემპიონები ირჩევენ მთავარ შავ ქამრებს, რომლებიც უშუალოდ მუშაობენ მათ ქვეშ. ისინი ხელმძღვანელობენ და წვრთნიან შავ ქამრებს და მწვანე ქამრებს, ასევე ხელს უწყობენ კომპანიის იდენტიფიცირებას მომავალი ექვსი სიგმა პროექტებით.
შავი ქამრები: შავი ქამრები, რომლებიც რეალურად ასრულებენ ექვს სიგმა პროექტს თავიდან ბოლომდე.
მწვანე ქამრები: მწვანე ქამრები, რომლებიც ასრულებენ სამუშაოს ძირითად ნაწილს და მხარს უჭერენ შავ ქამარს ექვსი სიგმა მეთოდოლოგიისა და სტატისტიკური ტექნიკის შესრულებაში.
ყვითელი ქამრები: მათ აქვთ ექვსი სიგმის ძირითადი ცოდნა. მათ შეუძლიათ პირდაპირ მხარი დაუჭირონ ან არ დაუჭირონ მხარი, მაგრამ შეუძლიათ მონაწილეობა მიიღონ პროექტში გარკვეული ცოდნისა და გამოცდილების მისაღებად. ისინი ზოგჯერ შეიძლება იყვნენ ჩუმი მსმენელებიც.
თეთრი ქამრები: ისინი სრულიად ახალია ექვს სიგმაში და სწავლობენ ექვს სიგმასთან დაკავშირებულ ახალ ინსტრუმენტებსა და ტექნიკას.
ექვსი სიგმას სარგებელი:
- მომხმარებელთა კმაყოფილების გაზრდა
- გაზრდილი შემოსავალი
- ხარჯების შემცირება
- პროცესის ვარიაციის შემცირება
- თანამშრომლების მორალის ამაღლება
- გაზრდილი მონაწილეობა
#ISO9001 #ISOCERTIFICATION #ისო9001 #მენეჯმენტისსისტემები #სერტიფიცირება #ისოსერტიფიცირება #ისოტრენინგები #DCFTA