დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა

რა არის ISO 9001:2015 ?

ISO 9001 განისაზღვრება, როგორც საერთაშორისო სტანდარტი, რომელიც განსაზღვრავს მოთხოვნებს ხარისხის მართვის სისტემისთვის (QMS). ორგანიზაციები იყენებენ სტანდარტს იმისთვის, რომ წარმოაჩინონ პროდუქციისა და სერვისების თანმიმდევრული მიწოდების უნარი, რომელიც აკმაყოფილებს მომხმარებელთა და მარეგულირებელ მოთხოვნებს. ეს არის ყველაზე პოპულარული სტანდარტი ISO 9000-ის სერიებში და ერთადერთი სტანდარტი სერიაში, რომლის სერტიფიცირებაც ორგანიზაციებს შეუძლიათ. აღსანიშნავია, რომ ხარისხის მართვის სისტემის მიღება არის სტრატეგიული გადაწყვეტილება ორგანიზაციისთვის, რომელსაც შეუძლია დაეხმაროს მისი საერთო მუშაობის გაუმჯობესებაში და უზრუნველყოს მყარი საფუძველი მდგრადი განვითარების ინიციატივებისთვის.
ამ საერთაშორისო სტანდარტზე დაფუძნებული ხარისხის მართვის სისტემის დანერგვის ორგანიზაციისთვის პოტენციური სარგებელი არის:
ა) შესაძლებლობა მუდმივად მიაწოდოს პროდუქტები და მომსახურებები, რომლებიც შეესაბამება მომხმარებლისა და შესაბამის საკანონმდებლო და რეგულატორულ მოთხოვნებს;
ბ) შესაძლებლობა გააუმჯობესოს მომხმარებლის კმაყოფილება;
გ) რისკებისა და შესაძლებლობების განხილვა, რომლებიც უკავშირდება მისი კონტექსტისა და მიზნებს;
დ) შესაძლებლობა აჩვენოს შესაბამისობა დადგენილ ხარისხის მართვის სისტემის მოთხოვნებთან.
საერთაშორისო სტანდარტის გამოყენება შესაძლებელია შიდა და გარე მხარეების მიერ.
საერთაშორისო სტანდარტის მიზანი არ არის იმის მინიშნება, რომ აუცილებელია:

- სხვადასხვა ხარისხის მართვის სისტემების სტრუქტურის ერთგვაროვნება;
- დოკუმენტაციის პუნქტების სტრუქტურასთან შესაბამისობა ამ საერთაშორისო სტანდარტის მიხედვით; 
- ამ საერთაშორისო სტანდარტის სპეციფიკური ტერმინოლოგიის გამოყენება ორგანიზაციის შიგნით.


ISO 9001-ზე დაფუძნებული ხარისხის მართვის სისტემა:
• განსაზღვრავს, თუ როგორ შეუძლია ორგანიზაციას დააკმაყოფილოს თავისი მომხმარებლებისა და სხვა დაინტერესებული მხარეების მოთხოვნები
• ხელს უწყობს უწყვეტი გაუმჯობესების იდეას
• მოითხოვს ორგანიზაციებისგან მიზნების განსაზღვრასა და პროცესების მუდმივ გაუმჯობესებას, რათა მიაღწიონ ამ მიზნებს

ISO 9001 სტანდარტი ეფუძნება ISO 9000 სერიის სტანდარტებს:
• ISO 9001 განსაზღვრავს ხარისხის მართვის სისტემის მოთხოვნებს;
• ISO 9000მოიცავს ძირითადი კონცეფციებსა და ტერმინოლოგიას;
• ISO 9004აქცენტს აკეთებს ხარისხის მართვის სისტემის უფრო ეფექტურ და შედეგიან მართვაზე;
• ISO 19011უზრუნველყოფს სახელმძღვანელოს ხარისხის მართვის სისტემების შიდა და გარე აუდიტების ჩატარების შესახებ;
ISO 9001 პირველად გამოქვეყნდა 1987 წელს სტანდარტიზაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ISO) მიერ, საერთაშორისო სააგენტო, რომელიც შედგება 170-ზე მეტი ქვეყნის ეროვნული სტანდარტების ორგანოებისგან. ISO 9001-ის მიმდინარე ვერსია გამოვიდა 2015 წლის სექტემბერში. 

ვინ უნდა გამოიყენოს ISO 9001:2015?
ISO 9001:2015 ვრცელდება ნებისმიერ ორგანიზაციაზე, განურჩევლად ზომისა და ინდუსტრიისა. 
ყველა ტიპისა და ზომის ორგანიზაცია მიიჩნევს, რომ ISO 9001 სტანდარტის გამოყენება მათ ეხმარება:
• პროცესების ორგანიზება;
• პროცესების ეფექტურობის გაუმჯობესება;
• მუდმივი განვითარება;
ყველა ორგანიზაციას, რომელიც იყენებს ISO 9001-ს, მოწოდებულია გადავიდნენ ISO 9001:2015-ზე რაც შეიძლება მალე. ეს მოიცავს არა მხოლოდ ორგანიზაციებს, რომლებიც სერტიფიცირებულნი არიან ISO 9001:2008-ით, არამედ ნებისმიერ ორგანიზაციას, რომელიც მონაწილეობს ტრენინგში ან სხვათა სერტიფიცირებაში.
2018 წლის 14 სექტემბრიდან ორგანიზაციები, რომლებიც ამჟამად დარეგისტრირებულნი არიან ISO 9001:2008-ზე, უნდა გადასულიყვნენ 2015 წლის სტანდარტზე.


რა თემებს მოიცავს ISO 9001:2015?
ISO 9001 ეფუძნება დაგეგმე-შეასრულე-შემოწმება-იმოქმედე მეთოდოლოგიას რისკებზე დაფუძნებულ აზროვნებას. ის უზრუნველყოფს პროცესზე ორიენტირებულ მიდგომას სტრუქტურის, პასუხისმგებლობისა და პროცედურების დოკუმენტაციისა და განხილვისათვის, რომელიც საჭიროა ორგანიზაციაში ხარისხის ეფექტური მართვის მისაღწევად. PDCA ციკლი მოკლედ შეიძლება შემდეგნაირად აღიწეროს:
• დაგეგმე: დაადგინეთ სისტემისა და მისი პროცესების მიზნები, ასევე რესურსები, რომლებიც საჭიროა შედეგების მისაღწევად მომხმარებლების მოთხოვნებისა და ორგანიზაციის პოლიტიკის შესაბამისად; განსაზღვრეთ და მოაგვარეთ რისკები და შესაძლებლობები;
• შეასრულე: განახორციელეთ დაგეგმილი ქმედებები;
• შემოწმება: აკონტროლეთ და (საჭიროების შემთხვევაში) გაზომეთ პროცესები და მათგან მიღებული პროდუქტები და მომსახურებები პოლიტიკის, მიზნების, მოთხოვნებისა და დაგეგმილი აქტივობების მიხედვით, და შეაფასეთ შედეგები;
• იმოქმედე: მიიღეთ ზომები შესრულების გასაუმჯობესებლად, როგორც საჭიროა.


სტანდარტის კონკრეტული სექციები შეიცავს ინფორმაციას მრავალ თემაზე, როგორიცაა:
• მოთხოვნები QMS-ისთვის, მათ შორის დოკუმენტირებული ინფორმაცია, დაგეგმვა და პროცესის ურთიერთქმედების განსაზღვრა;
• მენეჯმენტის პასუხისმგებლობა;
• რესურსების მართვა, მათ შორის ადამიანური რესურსები და ორგანიზაციის სამუშაო გარემო;
• პროდუქტის რეალიზაცია, მათ შორის საფეხურები დიზაინიდან მიწოდებამდე;
•  QMS-ის გაზომვა, ანალიზი და გაუმჯობესება ისეთი აქტივობებით, როგორიცაა შიდა აუდიტი, მაკორექტირებელი და პრევენციული ქმედებები.
ISO 9001-ის 2015 წლის რევიზიაში შესული ცვლილებები მიზნად ისახავს უზრუნველყოს, რომ ISO 9001-მა გააგრძელოს ადაპტაცია იმ გარემოებებთან, რომლებშიც ორგანიზაციები ფუნქციონირებენ. ISO 9001:2015-ში რამდენიმე ძირითადი განახლებაა:
• ახალი ტერმინოლოგიის დანერგვა;
• ინფორმაციის გარკვეული ნაწილის რესტრუქტურიზაცია;
• რისკებზე დაფუძნებული აზროვნების ხაზგასმა, რათა გაუმჯობესდეს პროცესზე ორიენტირებული მიდგომის გამოყენება;
• მომსახურებების მიმართ გაუმჯობესებული გამოყენებადობა;
• მოთხოვნების გაზრდა ხელმძღვანელობისთვის.

 
#სურსათისუვნებლობისსისტემა #ISO9001 #ISOCERTIFICATION #ისო9001 #ისოტრენინგები #სტანდარტი #მენეჯმენტისსისტემები
რა არის ISO 9001:2015 ?